Založ si blog

Stopy v snehu

Lívia

Ľalie krásou

mýlili

podobali sa mojej

Lívii

 

voňala kvetnou

nedeľou

keď pri mne útlo

sedela.

 

v jej očiach svieti

krásny deň

slnce jej do vláskov

nasypem

 

pehy si na líčka

rozliala

pery si bozkami

zohriala

 

marhuľovo sypko

sladučko

tak chutí jej bosé

telíčko

 

jej modré oči

v diaľave

chladia jej ústa

páľavé

 

Lívia telíčkom

malá je

dni sa podobajú

na máje

 

keď pri mne sladko

dýcha

dotyky rúk si

pýta

 

zaliali kvapky

ľalie

septembre nie sú

pre Lívie

 

naposledy sa na mňa

pozrela

keď jej stekal

dážď po perách

 

zaspala v ďalšom

náručí

Lívia ťa neľúbiť

naučí

 

na jeseň zvädnú

ľalie

tak ako vädnú

Lívie.

 

 

Cez sklo vidím nejasne

..ako mizneš v priepasti

privieraných dverí

hladina sa čerí

a ja stále verím,

že sneh ťa opäť predčasne

dovedie

do môjho objatia

 

slnko mi nádej nenosí

o zľutovanie viac neprosím

a ty zasnežená

hladíš na mňa nemá

láska nezná mená

a tak sa pýtam kto si?

 

 

Zimné svetlo

tieň do izby vrhá

ospalo sa šplhá

po tvojich členkoch

a stehnách

mľaskáš smädná

ruža v rohu stojáca

zvädla

 

a svetlo

sa ďalej zakráda

na špičkách

po tvojich kľukatých

cestičkách

 

ružové ľalie

na tvojom brušku

maľuje

tvoja sladká vôňa

sa vyparuje

z rozpáleného tela

a ty sa vyvaľuješ

ako uprostred leta

 

vonku už padajú

podvečerné vločky

a ty si o seba

šúchaš

oziabnuté nôžky

prestieradlá sa

pomaly

pod nami krčia

stískam ti cukrované

mliečnaté prsia

 

z kohútika vytiekla

len ďalšia

kvapka

pod ťarchou vločiek

nám obloha praská

a ty –

unavená mľaskáš

 

celou izbou

sa nesie tma

čierno tichom zbledlo

vonku odprcháva

chladné zimné svetlo.

 

 

Na moste

..padali

z neba

vločky

sadali

na teba

mlčky

 

topiac sa

na teple

tvojej tváre

topiac sa

v hĺbke

tvojich očí

keď práve

pobozkať ťa

sa chystám

 

do cesty

mi skočí

vločka

na tvoju peru

hľadiac

na teba

spredu

 

najkrajšia

na svete

biela

ako roj vločiek

na snehovej

palete

stmieva

sa pod oblôčik

(ešte krôčik

a budeš doma

nesmiem vkročiť

bez jediného slova)

 

v šere,

skrytí

v snehovom

tajomstve

pobozkám ťa

tu tíško

na moste…

 

 

Tajomstvá pod viečkami

Niet za čím

smútiť

niet nad čím

plakať

niet nad čím trúchliť

niet načo čakať

 

po ceste ktorú vyzeráš

nik viac nepríde

tak ako nikdy nechodieval

odpusť mu

odpusť mi

a ja konečne odídem.

 

 

Papierový klobúk

Stála na nádraží

opustená sama

aká sa to v srdci

jej odohráva dráma

 

sme tu sami

ona tak krásna

ja ako tulák

baťoh plný prázdna

 

pozrela na mňa

pohľadom unikám

pomaly sa poddávam

dojatým spomienkam

 

novembrové kvapky

na koľaje klopú

a jej začína moknúť

papierový klobúk.

 

 

Slepec a nahá slečna

Obtiera sa o mňa

zľava i sprava

ako sa to divne

prítulne správa

 

hladí na mňa

uprene zblízka

na poli lásky

to nebude mníška

 

vytlačí prsia

a nastaví zadok

z pohľadu naňu

mi pohľad spadol

 

ja jak taký slepec

a ona strašne vďačná

dal by som si kolu

a ešte pizzu slečna.

 

 

Marcela

Ružovoprsté zore

tiahne jej telom

marhuľovou farbou

jej ho natrelo

 

prazvláštny úsvit

v očiach skrýva

neprítomným chladom

mi rána stmieva

 

motýlie pery

prelietavé má

o svojej kráse vie

aj o ňu dbá

 

ja som išiel preč

ona mávla dlaňou

leží tam i dnes

a mne je smutno za ňou.

 

 

O ďalšej Zuzane

..ďalšie ťažké rúhanie

píšem báseň o Zuzane

Zuzka predsa krásna je

 

v hnedých očiach

padá závoj

chvíľu počkaj

ťažký spánok

 

pery vyschli

ústa mlčia

oheň už dávno

prestal blčať

 

tvoje oči

už nie sú láska

vyprchali

city blázna

 

vždy sa

placho červenala

keď své oči

na mne mala

 

hélios už

išiel spať

selené sa

vyšla hrať

 

chvíľku som ju

chvíľku mal

jej sa iný

sníček zdal

 

padla hviezda

z nebíčka

mihalnica

pod viečka

 

odišla si

hľadať ju

a hviezdy

ďalej padajú

 

nôžky bosé

gaťky, tielko

ťažký tieň

za sebou vliekla

 

nebo chodník

zalievalo

stopy po nej

nezostalo

 

stratila sa

stúlaná

volala sa

Zuzana

 

už sa tak

viac nevolá

Zuzana to nikdy nebola.

 

 

Stopy v snehu

..víchor zmazal

stíchol vazal

osamelých,

ktorí hľadia na prázdne ulice

ako

prázdne police

zasypané prachom,

tam kde sme raz stáli

v neóne oranžové vločky hriali

naše vyziabnuté telá

skrehnutá nevravelas´ veľa

perami prilepená

na mojich ústach

karmínové vlny

k brehom mojich púšťaš

nehou ich hádanky lúskaš

od brehu k brehu

sneh zmazal aj naše posledné

stopy v snehu.

Vo vlaku

21.01.2023

Vo vlaku vlakom na juhu blúdim cez Štúrovo za prácou tváre dotrhaných ľudí pracujúcich a iných chudákov vypáchnuté kupé ako zo starých filmov hľadím na vyšúchané koľajnice pomaly si hrdza sadá na lístie pokrivená cesta – cesta zablatená zabudneme ďalší kúsok nášho detstva ďalší sen sa zatúla do stratena šupiny na hladine [...]

Augustové básne

12.08.2019

Na brehu stojím na brehu a spomínam na detstvo dávne ako kedysi na matkinu nehu a strechu z otcových ramien vietor mi smutne rukou do tváre mávne už sme sem viac neprišli už sem viacej neprídeme.. idem domov po zaprášenej ceste ako stokrát pred tým ma vôňa obilia pomaly nesie k zvuku podvečerných zvonov všetko raz skončí vôňa čerstvo opratých perín v [...]

Septembrové básne

18.09.2017

..september nás obaľuje do studených obväzov modrých rán a sivých večerov do tváre sa kruto vrýva a mladosť pomaličky pomaly do diaľavy kríva.. Na jeseň Jeseň prináša beznádej.. slnko si šúcha svoje skrehnuté prsty a zaťatými päsťami búcha do modrej trsti nebeskej naťahuje si vlnené rukavice bielych oblakov a ja sedím na lavičke pod broskyňou [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 15374x
Priemerná čítanosť článkov: 1922x

Autor blogu

Kategórie